Крок 1. Спочатку
треба розслабитися або застосувати правило 6 секунд.
Крок 2. Зосередитися й
пригадати: "Що саме схвилювало?", "Чому саме це?",
"Яка отримана емоція є провідною?"; намагатися точно її означити
словом, наприклад, це: "страх", "тривога" чи
"досада", "роздратування" тощо.
Крок 3. "Чи можу щось
змінити?", якщо - ні, то "змінюю своє ставлення до цього".
Ще трохи простих, але корисних правил:
Правило 1
Перемикаємо "режим" сприймання інформації відповідно до обраного
медіаконтенту:
v інформаційний, новинний контент сприймаємо раціонально - аналізуємо,
порівнюємо, міркуємо ("мислимо")
v художній,
розважальний контент сприймаємо переважно емоційно ("відпочиваємо")
v "змішаний" контент сприймаємо в змішаному режимі з перевагою якоїсь
однієї функції відповідно до змісту та жанру контенту: більш емоційно, ніж
раціонально, або навпаки більш раціонально, ніж емоційно.
Зазначене правило бажано довести до автоматизму.
Правило 2
Постійно рефлектуємо (осмислюємо, приймаємо) свої емоції
та почуття, отримані від сприйнятої інформації. Ідеальний варіант: ввести рефлектування
власних емоцій і почуттів до корисної звички (і не тільки щодо медіа!)
Правило 3
Набутим
практичним досвідом обов’язково
ділимося зі своїми дітьми.
Як
ставитися до інформаційного перенасичення в медіа- та інтернет-просторі? |
Як
правильно читати заголовки? |
Практикувати інформаційне самообмеження |
Важливо читати не так заголовки, як сам текст |
Правило 1 Свідомо обмежуємо себе в перегляді новин,
інформаційних програм, політичних ток-шоу |
Правило
1 Ніколи не робимо
висновків щодо поданої інформації тільки на підставі заголовка або тизеру |
Правило 2 Новини дивимося не більше ніж 30 хвилин на
день; як варіант: один раз узагальнені новини наприкінці тижня |
Правило 2 Читаємо, аналізуємо, робимо висновки щодо запропонованої інформації
тільки на підставі тексту |
Правило 3 Навчаємо інформаційного самообмеження своїх
дітей |
Правило
3 Привчайте дитину
не лінуватися читати сам текст, а не тільки заголовки |
Немає коментарів:
Дописати коментар